Invalid slider ID or alias.

Siła to fundamentalna zdolność

StrongFirst to szkoła siły. Lubimy podnosić ciężkie rzeczy i odkładać je tam, skąd je wzięliśmy… aby znów je podnieść. Wszystko dla radości jaką nam to daje oraz dla towarzystwa braci i sióstr, którzy znajdują radość w tym samym.
Prawidłowy trening siłowy jest fundamentem w rozwoju innych atrybutów fizycznych takich jak wytrzymalość, elastyczność czy szybkość. Nauczamy jak szybko i bezpiecznie dojść do najwyższych poziomów siły. StrongFirst zawiera kilka efektywnych kierunków szkoleń, ale jeden zestaw uniwersalnych zasad treningowych. Tak jak głosi motto programu szkoleniowego Marines: „Wiele broni ale jeden sposób myślenia”. W naszym arsenale znajdziecie:

  • odważniki kettlebell
  • sztangi
  • trening z oporem własnego ciała

 

Siła to umiejętność

Trening siły to przede wszystkim praca nad systemem nerwowym. Trenując odpowiednimi metodami możesz znacznie zwiększyć swoją siłę nie nabierając przy tym masy ciała. StrongFirst uczy jak być silniejszym przez lepszą kontrolę napięcia mięśni. Silny mięsień wykona znacznie mniejszą pracę niż mięsień słaby podnosząc określony ciężar, co skutkuje większą wytrzymałością. Nie oznacza to, że naszymi metodami nie zwiększysz masy mięśniowej! Wręcz przeciwnie, odpowiedni trening poparty właściwą dietą pozwoli na szybsze przyrosty siły i masy niż kiedykolwiek wcześniej. Metody treningowe dopasowujemy do potrzeb naszych klientów.

Napięcie i rozluźnienie

Każde ćwiczenie przechodzi przez fazę rozluźnienia i napięcia. Siła i moc to faza napięcia. Wytrzymałość i szybkość wymaga relaksu. Sztuki walki, jak każdy inny sport wymagają od nas obydwu umiejętności. Dobre uderzenie jest szybkie i mocne. Moc zależy od impetu który nadajemy całym ciałem w początkowej fazie, oraz od stopnia przypięcia ciała w chwili uderzenia. Szybkość natomiast zależy od tego jak bardzo jesteśmy w stanie się rozluźnić pomiędzy nadaniem impetu a momentem kontaktu.
System StrongFirst pracuje nad osiągnięciem obu stanów w maksymalnie efektywny sposób. Uczymy się przechodzić od napięcia do rozluźnienia jak najszybciej i unikać pozostawania pomiędzy tymi ekstremami.

“Balistyczne napięcie w Swingu także tworzy naprzemienny cykl napięcia i rozluźnienia. Brak umiejętności rozluźnienia tworzy zbyt wiele ciśnienia i spowalnia ciało. Dynamiczny trening z Kettlebell uczy nas płynnego przejścia pomiędzy tymi stanami w wyjątkowy sposób, którego nie można osiągnąć za pomocą innych narzędzi. Trenujący generuje dużą siłę i natychmiast potem przechodzi do chwilowego rozluźnienia mięśni.” Mark Reifkind – Master SFG

Ćwiczenia balistyczne

Przykładem ćwiczenia balistycznego jest Swing. Polega on na wymachu odważnikiem do poziomu barków. Opadający wahadłowo odważnik musimy wyhamować przed wykonaniem kolejnego powtórzenia. Zjawisko to porównać można do wskoczenia na wagę łazienkową. Brandon Hetzler SFG level II wykonał próby z innymi instruktorami, którzy stawali na wadze i wykonywali eksplozywne Swingi odważnikiem 24kg. Chwilami wskaźnik pokazywał wartości powyżej 225kg. Sprawia to, że każde poprawne powtórzenie Swinga angażuje nasze mięśnie w 100% do pracy, a nie tylko ostatnie powtórzenia w serii jak przy większości ćwiczeń dynamicznych.

Kompensacja przyspieszeniem jest również bardzo efektywną metodą spalania tkanki tłuszczowej. W badaniach, które zestawiły ze sobą ilość spalanych kalorii podczas wykonywania tych samych ćwiczeń w sposób eksplozywny i statyczny, te pierwsze zdecydowanie przodowały.

“Swing to bardzo nieefektywny sposób ćwiczenia, dlatego spala tłuszcz w takim tempie. Rower jest bardzo efektywnym sposobem ćwiczenia, dlatego osoba otyła może na nim jechać w nieskończoność.” Master SFG Dan John

Bezpieczeństwo


Bezpieczny trening to odpowiednie rozłożenie ładunku na wiele grup mięśniowych i stawów, a nie tylko praca nad “słabymi” ogniwami łańcucha. Napięte mięśnie pośladków, brzucha i oddychanie z przepony stabilizuje kręgosłup, pozwalając mocniej obciążać biodra i nogi. Glenn Hyman mówił: “Zdrowe plecy pozwalają znosić nawet duże odciążenia kręgosłupa.”

Uważamy że teoria bez praktyki jest tak samo ograniczona, jak praktyka bez teorii. Nasze metody mają podstawy naukowe i empiryczne oraz są sprawdzone przez profesjonalnych atletów, elitarne służby mundurowe a także zwykłych ludzi, którzy sami zdecydowali aby przestać być słabymi.

Profesjonalna kadra

Uzyskanie uprawnień instruktorskich to prawdziwy zaszczyt i powód do dumy, gdyż dołączenie do tej grupy okupione jest ciężką pracą oraz restrykcyjnie przestrzeganymi wymaganiami egzaminacyjnymi, na których nie ma taryfy ulgowej. StrongFirst kładzie ogromny nacisk na doskonałość techniczną. Motto ostatniego kursu instruktorskiego SFG1 brzmiało “Attention to details!” (tłum. – dbałość o szczegóły).
Wszystkie uprawnienia przyznane przez Pavla, mają okres ważności 2 lat, po którym wszystkie testy siłowe należy powtórzyć, inaczej traci się uprawnienia instruktorskie. Daje to możliwość aktualizowania wiedzy instruktorów o wszystkie najnowsze metody nauczania i szczegóły techniczne, które dalej we właściwej formie przekazywane są studentom.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYMI TRENERAMI: 509 896 157

X